"You'll learn to hate me, but still call me baby "

Lite typiskt att när jag väl bestämmer mig för att uppdatera min stackars övergivna blogg, då går det inte att logga in på blogg.se! Skandal! :P Men nu så verkar det funka!

En hel del har hänt sedan sist.. Ska försökta nämna det mesta utan att bli för tjatig. Jag åkte som sagt hem förra helgen, för att fira min examen. Det var en jättemysig helg tillsammans med familjen!
Vi åt god mat och bara hade det bra. Jag fick en massa fina presenter också! En symaskin, en vattenpipa med tillbehör, trisslotter (med vinst!) samt en fin silverkedja och en jättesöt guldberlock, en sån man kan stoppa bilder i. Tack snälla fina familjen! Kommer att minnas den dagen länge.. Det var jätteskönt att åka hemhem och umgås med bästa familjen i världen <3

Fick tråkiga besked innan den helgen också, en av kunderna på stället jag har jobbat på hade helt och hållet missberäknat antalet timmar vi skulle jobba åt dom, så, mitt kontrakt förlängdes inte.. Jobbade min sista dag nu i fredags, och i ärlighetens namn kommer jag inte att sakna arbetsuppgifterna särskilt mycket, men däremot tjejerna vid mitt bord! Så söta och fina! Det var dom som gjorde jobbet roligt :) Hoppas att vi kan sno ihop en liten återträff snart! :) Så, hur som helst. Nu är jag arbetssökande igen. Jippie? Ska traska iväg till Arbetsförmedlingen nästa vecka, den här veckan ska jag försöka skapa ordning och reda i lägenheten samt ägna lite tid åt mig själv. Jag behöver andas lite i lugnan ro. Pust.

På Rickardfronten är allt bra i alla fall, han överlevde operationen och allt har läkt perfekt, så nu är han redan tillbaka på sitt jobb. Så nu är lägenheten tyst och ensam igen.. Men huvudsaken är att mitt hjärta mår bra. Nu när han är lagad och allt. Hihi. I helgen var vi och såg “New Moon” på bio. ÅH! Underbara film. Eller, mest underbara böcker, filmerna är inte riiiiktigt lika bra, men, ändå. Det kom tårar mer än gång om jag säger så :P Musiken i filmen är verkligen klockren!
Rickard tyckde den var lite långtråkigt, jag blev helt chockad när den slutade, ville att den skulle vara minst dubbelt så lång! :D

Idag har jag gjort en massa tråkigt. Började dagen med att tvätta, tvättade ALLT i tvättkorgen! Till och med det där tråkiga som alltid brukar ligga kvar i botten för att man inte orkar ta med det :P Tvättade till och med min extravinterjacka, ifall den kommer att användas i år :) Sen rensade jag bland en massa papper, nu ska dom bara in i en pärm, sen är det ordning och reda! Jag har bytt elhandelsbolag, eller, jag måste nog ringa och dubbelkolla imorrn så att allt blev rätt, tror nämligen att det blev fel (både på gamla och nya stället), men, då ordnar jag det imorrn! No more tillsvidarepris för mig! :P
Jag ringde också och pratade med Bredbandsbolaget, för att fråga varför vårat internet (och därmed också telefonen) kopplas bort lite då och då (ofta på sista tiden). Fick prata med en trevlig norrländsktalande man som försökte hjälpa mig med omstarter och jag vet inte allt, men det var inget han kunde lösa därifrån, så dom skulle skicka hem ett nytt “modem” till oss så skulle det förhoppningsvis fungera bättre sen. Trevlig var han i alla fall!
Sen har jag också ringt banken och sagt upp mitt Maestrokort, vilket jag trodde jag hade gjort, men tydligen inte, men, nu är det ordnat i alla fall.
Jag har också diskat ungefär 3/4 av mitt gigantiska diskberg.. Resten tar jag imorrn, för nu är jag äckligt skrynklig om fingrarna! Så, har inte varit helt oaktiv idag, bra bra!

Nu är jag helt slut i huvudet, trött och frusen. Hoppas det bara är något tillfälligt! Blir nog bättre efter lite sömn skulle jag tro..




Förresten, den 11:e december skulle jag och Rickard på Winnerbäck-konsert här i stan, men nu visar det sig att
den nedrans karln jobbar och kan inte ta ledigt.. Så, nu undrar jag om någon av mina trevliga söta fina underbara vänner/bloggläsare har lust att hänga med mig på konsert då? *blink, blink*

Ne, nu ska jag dricka vatten och sen andas. Och fortsätta lyssna vidare på filmmusiken till “New Moon”, för den är verkligen hur bra som helst! Jättemysigt till ett par tända ljus.. <3

Later, dudes.

Kommentarer
Postat av: Emmeli

Hej :) kolla in mina urban fitters favoriter!

Postat av: Martina

Jag kan tänka mig, blink blink. om biljetten inte kostar för mycket will säga..

2009-11-25 @ 10:26:55
URL: http://itisme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback