We are much too young for anything to break

Lång dag. Lång vecka. Men nu närmar det sig helg. Jisses vad jag längtar till det att klockan slår 17.00 imorrn så jag får gå hem. Eller, jag ska varken hem eller gå, men ändå. Åker med mamma ner till Kenta och voffarna över helgen. Det blir mys! Då ska jag gunga i fåtöljen och klia Egon under hakan och titta in i Nalles dimmiga men alldeles bästiga ögon (och kanske låtsas slänga en godis till Nalle och se honom nöjt smaska i sig luft, internt, he he he he he). Sen om vi har tur så löser vi Melodikrysset också!

Försöker att bli lite bloggsugen igen, men det är svårt när inte inspirationen infinner sig. Läser andras gör jag dock som vanligt. Även om jag nästan tröttnat på det med. Jag går av gammal vana in på samma gamla bloggar, men blir så trött av att läsa gnäll hela tiden (detta gäller inte mina favoriter, ni vet vilka ni är). Så då blir jag gnällig själv när jag försöker blogga i alla fall, ond cirkel :P

Så nu till några bra trevliga roliga saker jag har att se fram emot.

+ Imorgon är min sista fredag (stressigaste jobbdagen) på GävleTidningar, sen är det bara tre arbetsdagar kvar.

+ Jag slutar jobba på onsdag, det ska firas med avtackningslunch med jobbarkompisarna och om jag har tid och ork ska jag baka något gott att bjuda på till eftermiddagsfikat också.

+ Jag ska klippa mig nästa torsdag! Ingen aning om hur, men Helena brukar ha svaret.

+ Fredag-måndag (nästa vecka alltså) åker jag och mamma och pappa till Oxford för att hälsa på finaste storasyster Evve! :D

+ Veckan efter jag kommer hem från Oxford lånar jag fina mammas fina bil och skjutsar ner mig själv och min packning (och förra årets julklapp!) till Linköping för att där möta upp min fina karl <3 Sen åker vi kanske ut på något äventyr innan vi kör tillbaka bilen till Gävle igen.

+ 2-5 december ska jag och mamma till Visby, och då ska jag äntligen få träffa Klumpe och Lill-Klumpe! Lina och Nea alltså :)

Det finns egentligen bara en grej som är lite irri just nu, och det är att jag ska till tandis dagen efter vi kommer hem från Oxford, för då vill han borra i min tand. Mitt livs andra hål. Inget jag är stolt över. Men jag hoppas min tandläkare är lika försiktig som han är rolig, för då kommer det inte att göra ont i alla fall. Det bestämmer vi. Tack.


Nu är väskan packad och jag ska stänga av här och sova. Hade tänkt prata med Ricke, men han ville inte prata med mig (först pratade vi lite, sen ville han prata med andra istället, då blev jag suris, sen ångrade jag mig, he he he. Inte så seriöst.) Kanske ska ta en omgång på spikmattan? Skönt.  zZzZZZzZZz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback