"This can't be anything like all that you've heard"

Skandal! Det är verkligen jättelängesen jag uppdaterade min stackars lilla blogg. Men nu är det dags igen. Mycket har hänt sedan sist, och jag kommer säkert inte ens ihåg hälften. Jag kör på min gamla hederliga punkuppdatering nu när det var så länge sedan!



* Julen var fin och mysig och jag hade varit snäll i år, fick många fina klappar. Sällskapet var som vanligt det bästa, för min familj är bäst! Dock saknade vi alla lilla Frida, som fortfarande befinner sig på andra sidan klotet :P

På bilden, Jesus och Abraham. (Uttalas: Schesuss och Ahbraaahaeammm.)


* Blivit raggad på av två män (inte Jesus och Abraham, höhö)! (Det är inte sånt som händer varje dag direkt.) Den ena ville bjuda mig till Dubai och ge mig guld och den andra ville ta en fika. Tack men nej tack! :D

* Åkte tillbaka till Linkan med överjordiskt mycket packning (trots att jag fick lämna lite kläder och sånt i Gävle, för att ens kunna stänga väskan, lämnade min storkamera också, buhu, så nu saknar jag den). Fick äntligen kramas med Rickard efter ungefär 3 veckor ifrån varandra.

* Nyår firade jag och Rickard tillsammans hemma i lugnan ro. Vi lagade älgfilé med kantarellsås, och det satt där det skulle! Spelade även mitt nya TP, på Playstation3, det är roligt vill jag lova! Jag lyckades även med bedriften att bränna mitt öra på locktången.. Vid tolvslaget pussades vi och kollade på lite fyrverkerier, sen gick vi och sov, för vi var trötta :P

* I måndags åkte Rickard tillbaka till Norge. Nån timme efter att han åkt fick jag ett samtal, det var en man som ville att jag skulle komma på arbetsintervju (angående en tjänst som medlemsansvarig med formgivningsuppgifter), jag blev helt paff och flummade nog till det i telefonen, men jag fick komma på intervjun ändå, hihi. På tisdagen åkte jag därför till Söderköping, och det lät spännande och bra, och jag fick jobbet! Skrev kontrakt och på torsdag (imorgon) ska jag dit och börja jobba. Antar att det blir lite introduktionsaktig till en början :) Människorna där var trevliga och det var skön stämning på kontoret, så, nu hoppas jag att det går bra där! Det enda som är "tråkigt" med det hela är att det är provosionslön, så risken finns att jag i stort sett kommer att jobba gratis till en början. Men, då är det som det är. Får ju inga pengar av Arbetsförmedlingen heller så :P Nu får jag erfarenhet och testa på någonting nytt och jag förlorar ingenting på att ge det ett försök. Kanske är jag asbra på det jag ska göra där liksom? :) Jag håller i alla fall tummarna för att jag lär mig snabbt så att det kan rulla in liite pengar i alla fall! (Om det går bra, så blir jag fast anställd efter tre månader, och då har jag 80% fast lön och 20% provision. Och den fasta delen av lönen är finfin!) Nu låter jag kanske lite nego, men, jag försöker bara intala mig själv att jag gör rätt som testar i alla fall :) Nog om den saken, jag har ett jobb och nu är det jag som ger järnet!

* Köpt 30-dagarskort till buss/tåg via internet, så det ska bli spännande och se om det fungerar som det ska imorgon bitti när jag ska inviga det! Lite rädd för såna där hypermoderna saker :P Nu är det inte många kronor kvar på kontot, men det ska nog gå ändå. Som tur är så är jag i alla fall fortfarande ungdom i Östgötatrafikens ögon, så det blev billigare än jag trott i alla fall..

* Den här dagen började med tvättid, gäsp. Tvättade ALLA mina mössar, vantar och halsdukar osv, för dom luktade byrålåda :P Men nu luktar dom smaskens istället! :D Sen har jag städat sovrummet och vardagsrummet och hallen. Kvar är nu köket och badrummet, men det får vänta till helgen. Sen är förhoppningsvis lägenhet fin lagom tills Rickard kommer hem nästa vecka :P

* Jag har lagat fem små portionspajer idag! Med tre olika smaker! Ädelost/broccoli, fetaost/soltorkad tomat samt ost/skinka. Så nu har jag matlådor för ett par dagar framöver, heja heja!

* Jag har varit duktig och lagt fram kläder till i morgon, samt nästan packat färdigt väskan, så att jag ska kunna sova så länge som möjligt i morgon :P Måste kolla busstiderna igen, men tror att jag åker härifrån strax efter 7..

Så, nu var jag nog färdig för stunden! Förlåt för att det blev så långt :P Men så kan det gå. Ni väljer ju själva om ni orkar läsa eller inte :)
Nu ska jag snart gå och diska lite, innan det blir ett jätteberg. Sen hoppas jag att jag kommer i säng tidigt ikväll, så jag vaknar utvilad inför min första dag på jobbet :)

Kram på er alla <3


En bild från skogen hemma i norr.





Kommentarer
Postat av: Evve

Latte Agatte kära du! :)



Can i have some change please? God Bless!(med hälsning och önskan om att du får en trevlig torsdag hih)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback