"All hands on deck, don´t abandon the ship"

Idag har jag jobbat hemifrån. Anki hade fått feber, stackarn, och mitt busskort har gått ut, så det fick bli hemmajobb. Det har väl gått sådär. Svårt att koncentrera sig till och från. Jag har massor att göra, och så vet jag inte riktigt vart jag ska börja, så då påbörjar jag massor och så går allt jättesakta istället.. :/ Har haft ont i huvudet också, hua, känner mig inte pigg nånstans.. Hoppas på en bättre dag i morgon. Det borde inte kunna gå sämre i alla fall, för nu har jag (med hjälp av Nina) fått in lite fler nummer i systemet, så kan ringa mer imorrn, och hoppas nån nappar. Jag vill att någon av "mina" medlemmar ska få en förfrågan så jag får in en liten slant! Pliiiiiis.. Jag hatar stressen som ligger och gnager hela tiden, bristen på pengar är inte roligt. Och det värsta är att så fort jag har glömt bort det en stund, så dyker det snart upp en ny tanke. Suck.

Rickard (och hans kusin, som inte tog sig hem) kom hem i natt. Då sov jag som en stock, men jag vaknade till och fick i alla fall kramas lite innan jag sov vidare. Som tur var sov karlarna länge så jag fick jobba ifred hela förmiddagen :)

Jag läste en tråkig sak idag på Aftonbladet. (http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article6578861.ab) Min bäste kapten, Phil, från Deadliest Catch har dött. :-( Han var min favvis! Men han har det nog bra där han är nu. Kanske blir han en kungskrabba som nyper sina besättningsmän i näsan :P

Efter jobbet, om man kan säga så, så gick jag och Rickard ut på en liten prommis. Det var så skönt med lite luft, även om det singlade ner lite snöflingor från himlen.. Men kall luft i lungorna och Rickards hand i min var skönt.
I afton har vi ätit tacos och inte gjort så mycket mer. Jag har gjort i ordning inför morgondagen, ordnat matlåda och lagt fram kläder och packat datorväskan (bara dator som fattas, höhö). Vi får se om Anki är piggare till imorrn eller om det blir hemmajobb imorrn med. Men jag hoppas hon mår bättre!

Nu ska jag försöka relaxa lite innan det är dags att sova igen. Kram på er!



Kommentarer
Postat av: Martina

Ha! vi har också ätit tacos. Perfekta onsdagsmaten kanske :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback