"I got my head among the clouds and I will never be free"

Idag skiner solen och himlen är blå igen! Sköööönt. Blev nästan för varmt att ha vårjacka på sig. Ihk! Jag får nästan sommarkänslor! (Känns som att jag skulle vilja ta ett kvällsdopp i en sjö, men njaaa, tror det är lite tidigt för det, hihi.)

Känns så konstigt nu, att veta att jag kommer att spendera sommaren hemma i Storvik/Gävle (förutom om jag åker till Linkan nån helg, såklart). Det hade jag inte räknat med. Men det kommer bli bra. Jag behöver verkligen pengarna. Och får ännu en grej att skriva på CV´t. Och arbetsplatsen och jobbarkompisarna är trevliga! :) Och om jag bara får träffa min älskling så ofta det går, så ska jag nog överleva. Det är ju dessutom alltid skönt att umgås med fina familjen :)
Men det kommer bli konstigt att lämna Linköping och lägenheten. Tur att det bara är tillfälligt! Funderar lite på om jag ska eftersända min post eller inte, eftersom att Rickard är borta så ofta. Men å andra sidan brukar jag inte få så mycket post :P Får ta en funderare och kolla upp hur mycket det skulle kosta.

Jag tror jag börjar känna av lite pollen! I alla fall gör mina ögon det. Det blev rinnigt så fort jag gick ut. Typiskt. Får se om jag har några fräscha allergitabletter kvar sen förra året eller om jag måste shoppa loss igen. Hatar när ögonen rinner, världen blir så skev då :P

Nu tror jag att Rickard är på väg hemåt! Vet inte alls vilken tid han kommer hem, men, jag längtar i alla fall. Nångång ikväll dyker han upp. Hoppas tidigt <3 Då ska jag låtsas att det är hans födelsedag och skämma bort honom så gott jag kan :)

Kram på er så länge.


Kommentarer
Postat av: Ida

Kul att du kommer hem-hem och jobbar i sommar! Då kanske vi kan hänga lite då och då! :D Jag har ett jobb på gång här i Gävle jag också nämligen, hoppas som tusan att jag får det! Hoppas att du har en mysig helg med din fina karl nu när han är på hemmaplan! Saknar dig! Kraaaaam!

Postat av: ida

Du får höra av dig om du vill luncha nån dag när du kommer upp hit! Det är ett jobb hos omvårdnadsenheten på personalförsörjningen här i Gävle. Innebär att sitta och ta emot sjukanmälningar och hitta vikarier och ringa ut dem. Skulle vara jätteskoj faktiskt, men jag klantade till det lite på intervjun så vi får se hur det blir.



Just nu verkar det som att vi får åka, men det kan tydligen ändras från dag till dag, så man törs inte ta ut något i förskott! :P



Kraaam!

2010-04-21 @ 08:48:54
URL: http://growinup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback