"Dom hade mycket att säga, men vad var det dom sa?"

Uppdateringsdags!

Måndag nu, och jag har varit hemhemma i ett par dagar. Sov första natten hemma hos Evve och Oskar. Där bjöds det på kräftor, det var gott! Jag sov på soffan och gosade med katterna, söta fina Tyko och Semla. Dagen därpå släpade jag min jätteväska hem till mamma, där det blev familjemys på kvällen. Oskar fick äran att skruva isär min gamla trasiga dator, för att se om man kunde se felet. Eventuellt är det fläkten som en trasig, för den var bränd och luktade illa. Så ska kolla upp hur mycket en ny fläkt kostar.. Är det inte för dyrt så kanske jag köper en ny och testar och ser om det är det som är felet, vore skönt om det vore något så simpelt. Men, annars är det som det är :)

På lördagen åkte jag och mamma och kollade på Pernilla och Addes bröllis, där Evve skulle sjunga. Brölliset var jättefint, brudparet glittrade och jag blev så glad av att se dom :) Och Evve sjöng så fint! Fick nog allt en eller två tårar i ögat :) På kvällen blev det lugnt och skönt med mamma och Frida. Vi kikade på första avsnittet av "Mannen under trappan", för varken mamma eller Frida hade sett det.. Dom tyckte det var läskigt, och jag håller med ;) Mys med hundarna blev det förstås också! Söta fina gammelgubben Nalle och lilla Egon, bästa hundarna <3

Igår åkte mamma tillbaka till Kentas hus med vovvarna. Jag och Frida bodde i soffan hela dagen. Vi åt hemlagad blåbärspaj till lunch, det var gott ;) Kikade på en Wallanderfilm gjorde vi också. Sen på kvällen kikade vi på andra avsnittet av "Mannen under trappan", hua, läskiga serie! Men det är ju så spännande, så måste titta vidare på dom andra avsnitten sen, så att man förhoppningsvis får en förklaring till allt konstigt som händer..

Idag ska jag inte göra så värst mycket. Ska ta en sväng på stan och kika lite, kanske köpa ett USB-minne åt papput om det fortfarande finns kvar.. Sen packa en liten väska, för ikväll åker jag till Storvik med papput när han slutar jobba. Stannar i Storvik ett par dagar, sen åker jag tillbaka till Gävle för att underhålla och mata Frida igen :P Sen till helgen blir det bröllis igen. Den här gången ska jag jobba och slita lite också! Samt leka fotograf. Nervöst..

Imorgon kväll/natt kommer Rickard hem till Linkan. Till våran lägenhet. Och jag är inte däääär! :( Känns lite jobbigt att inte ses när han äntligen är hemma från Norge.. Men, jag håller tummarna för att det finns ett tåg till mig på söndag eller dödstidigt på måndag så att jag åtminstonde hinner krama om min älskling innan han åker tillbaka igen. För jag saknar honom så sjukt mycket nu! Riiiiickaaaaaaaard, jag älskar dig. <3

Oj, nu blev det fruktansvärt långt igen. Ursäkta. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback