"Day one, day one, start over again"

Tänkte ta och uppdatera lite, men det får bli i punktform, annars kommer det att bli en hel novell, som vanligt..
Känner att jag behöver rensa skallen lite!


* Har haft mysiga dagar tillsammans med Rickard, han åkte tillbaka till Norge i måndags. Men innan han åkte har vi hunnit med att kika på film, lagat Rickards cykel och tagit en cykeltur, brottats (Rickard tycker om kampsport och lär sig nya grepp hela tiden som han vill testa på mig, det är roligt, särskilt när jag tar mig loss), lagat lasagne för första gången på lääänge samt somnat i varandras armar. Jag älskar min man!

* Har läst ut fjärde och "sista" (det ryktas om en till) boken i Twilightserien. Rekomenderar alla att läsa dom böckerna, lättlästa och helt underbara! Jag är kär i Edward och hela vampyrgrejen.. Skulle vilja läsa böckerna på engelska också, men det får bli ett framtida projekt. Nu ser jag fram emot andra filmen, som kommer i november, ihk!

* Storstädat halva lägenheten, ska förhoppningsvis orka städa resten idag. Dock har jag tvättid nu också, så det är fullt upp ett par timmar framöver. Men mitt mål är att vara färdig idag. Det vore skönt med lite ordning och reda..

* Tagit fram blyertspennor och block och åter kommit på vad det är roligt att skissa. Hoppas det håller i sig!

* "Målat med ljus", alltså, lekt med min fina kamera. Lång slutartid och liten ficklampa. JÄTTEROLIGT! Om jag orkar ska jag slänga upp ett par bilder sen så ni får se..

* Tänkt massor på K. Får ont i hjärtat när jag tänker på allt. Men jag har bestämt mig för att det ska bli bra, det måste bli bra. Tittar på fina gamla bilder och ler. Det ska bli bra. Det ska bli bra. Det ska bli bra.

* Planerat min hemhemresa, åker antagligen i morgon om det finns billiga tågbiljetter, annars blir det en annan dag istället. Det visar sig. Det blir när det blir. Hemhemma ska jag umgås med familjen. Underhålla och mata (på egen begäran) Frida när hon kommer hem från skola/praktik, följa med papputen ut i skogen en sväng (plocka svamp om det finns någon kvar. Eller kanske panga lite? Skogsluft i alla fall!), eventuellt lyssna på Evve när hon sjunger på Pernillas bröllop, förhoppningsvis hinna träffa min fina mamma, hjälpa till med dukning samt fotografering på ett annat bröllop. När jag är klar med allt det, då åker jag tillbaka till Linkan igen, för att förhoppningsvis hinna träffa Rickard en dag innan han åker tillbaka till Norge, igen. Jag åker antagligen hem till Linkan kring den 27-28, beroende på biljetter och så..



En liten påminnelse till mig själv: gör en ny "ingen reklam"-lapp till brevlådan! Den gamla har smulats sönder och jag vill inte ha en massa reklam när jag är borta..

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback