"You and I are different but still in tune"

Hej hej och hallå.

Nu har jag kommit hem från Arbetsförmedlingen, eller, har varit hemma ett bra tag, men ändå. Det gick över förväntan idag! Fick beröm för att jag hade sökt många jobb (vilket kändes konstigt då jag tyckte att jag hade sökt jättenågra, men, tack!) och att jag var duktig som hade lämnat lite spontanansökningar till andra företag som inte annonserat om jobb. Fick också höra att jag var så trevlig och social att det inte borde bli svårt för mig att hitta arbete, hoho, vilket fjäsk ;) I alla fall så var det två olika företag där idag, som tjejen jag pratade med rekomenderade mig att prata med, för dom sökte alltså personal, med kort varsel. Så jag gick och pratade med en tjej (som hette samma förnamn som jag, så det blev en förvirrad presentation, hihi) från Academic Work och frågade vad hon hade att komma med :P Hon berättade om tjänsten (telefonförsäljare, 75%) och lite runt omkring. Hon frågade lite vad jag hade gjort innan och så där också, sen frågade hon om jobbet lät intressant och jag sa ja. Då frågade hon om jag ville komma på en "riktig" arbetsintervju i veckan, wooho, och det ville jag såklart :) Så i morgon ska jag på arbetsintervju! Spännande spännande, nu får ni hålla tummarna för mig!


Förresten kom Martina hit igårkväll, så nu har hon äntligen fått sina mössor! :D Dom blev godkända :) Och jag har fått äkta japanska ätpinnar! Ser fram emot att inviga dom :) Vi drack lite te och pratade en massa, sen hann vi med att spela ett par omgångar Buzz också. Det var trevligt! Du får komma hit när du vill Martina, ska fixa en jättelång repstege så du kan klättra upp till min balkong, hihi. <3


Gääsp, jag är så trött. Vädret söver mig. Alldeles grått och trist och ruggigt ute. Kanske ska ta och lägga mig på spikmattan en stund? Det vore skönt..

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Martina

Tack fina Kristin! :) Men jag tror jag skaffar en egen brandbil så att jag kan använda liften upp. Sen kan jag komma varje kväll och öva mig på att slå dig i Buzz. ;)

Postat av: jaanet

hahaha :D va synd att jobbet var i värmland då! Annars hade det ju kanske fått värsta erfarna gulingbocken :D haha! kan tänka mig att det blir lite varmt dock.. meeen.. leka elefant är ju roligt så de kanske jämnar ut sig :)

2009-10-21 @ 11:35:21
URL: http://janeteklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback