"Workin for the man every night and day"

Hej, Kristin heter jag och jag är telefonförsäljare.

:D Snart i alla fall! För imorgon skriver jag kontrakt och på måndag börjar min 2 dagar långa utbildning och sedan är det bara full fräs! :D Grattis till mig!
Intervjun gick fint, det var en "Gruppintervju", så det var en till kille där också. Han kom en kvart sent. Jag var en kvart tidig. Hö hö hö. Det var väl lite småknepiga frågor, men jag gjorde mitt bästa och tydligen gick det bra, för typ 10 minuter efter mötet så blev jag uppringd och Kristin (inte jag, den andra) ringde upp och sa att hon hade fått ett väldigt gott intryck av mig, och att tjänsten var min om jag ville ha den, yeeey! Jatack sa jag, så imorrn ska det som sagt skrivas kontrakt :) Jag hoppas att killen jag var där med också får jobbet (han var trevlig fast han var sen), för han var också från Berga, så då kanske vi kan ta bussen tillsammans (med andra ord, jag hittar inte själv).


Lite info:

* Telefonförsäljare åt två stora kända svenska företag (vet inte om man får säga dom här, så jag låter det vara osagt).

* Anställd av Academic work, "uthyrd" till callcenterstället, som tydligen ska vara proffsigt och trevligt.

* Tjänsten är på 75% med rätt ok timlön och OB-tillägg. Efter 3 månader får man del av provisionen också, om man säljer bra så att man är kvar då, dvs. Man måste uppnå säljkraven för att få vara kvar, men dom var tydligen rätt snälla, speciellt i början när man är ny. Vi får väl se hur det går!

* Eftermiddag/Kvällstid måndag-torsdag och dagtid fredagar.

* Stället ligger i Mjärdevi, så det kommer bli en del bussresor nu, men det kan jag nog leva med.



Så tack till er som höll era tummar! Jag vet inte alls om jag kommer att vara en bra telefonförsäljare, men, jag är villig att ge det en chans. Ni kommer definitivt att få fler uppdateringar kring det här när jag väl har kommit igång.
Jag ska jobba! Jag kommer att få en lön! Jag kommer att få ett socialt liv! (Om jag inte får sitta ensam och ringa runt, hihi.)

Kraaaaaaaaaaam

Kommentarer
Postat av: Martina

Iiiiiiiiiiiiiiiiih! Det är ju helt bra!!! Grattis grattis Grattis! Och det är ju kanon att det är fast lön. Nä, bara bra med allting. Go, Kristin, Go!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback