"It ain't easy to say goodbye, darling please don't start to cry "

Hej min lilla blogg! Har ju inte skrivit något på hela helgen, men det har varit fullt upp och flängande fram och tillbaka. Så här kommer en liten resumé!

Fredag: Jag och Rickard åkte som planerat till Norrköping. Rickard köpte äntligen ett ställ till sin (sitt?) Keyboard (eller synt som jag tycker om att kalla den, hoho). Vi mötte även upp Frisse och åt kebab tillsammans, det var smaskigt (fast jag borde lära mig att den röda såsen är för stark, jag är klenis)! Mja, det var väl allt vi gjorde, sen sa vi hejdå till Frisse och tog vi tåget hem och så spelade jag och Rickard vacker musik på keyboarden, hihi, vi borde nästan bilda ett band för att vi spelade så fint!

Lördag: Vi bestämde oss för att lämna lägenheten och vara lite spontana (okej, vi hade pratat om det kvällen innan). Så vi köpte tågbiljetter till Västervik och strosade kring där i ett par timmar. Jag hade storkameran med mig, men har inte kollat på bilderna i datorn än, men jag hoppas att jag lyckades få ett par fina i alla fall. Slänger upp dom sen isåfall! :) Stan var i alla fall liten och mysig, fint med vattnet.. Och jag fick se en jättejättefin raggarbil! Rickard bjussade mig på kinamat och en pysseltidning. Tog tåget tillbaka sen och somnade nästan.. Men det var en riktigt mysig välbehövd kommabortdag! Tack älskling! Väl hemma kollade vi på film, Felon hette den, skitbra!

Söndag: Rickard var sugen på en ny dator, han hade väl tröttnat på sin gamla antar jag (mest på att den är stor och har många sladdar). Så vi tog tåget till Norrköping där vi igen mötte upp Frisse. Tog bussen vidare till MediaMarkt där Rickard hittade en älsklingsdator som han också köpte. Och jag är SÅÅ avundsjuk! Den är så fin. Det är en stationär dator, men det är bara en skärm liksom, som mac:ar brukar vara ni vet? Ingen burk, bara skärm, fast det är en komplett dator, om ni förstår.. Hur som helst, den är så fin och har så mycket roliga funktioner! Touchskärm och roliga tillbehör till webkameran och så där :P Vi åt världens godaste västerbottensbiffar och potatismos idag, och det var det godaste jag ätit på länge. Heja oss Rickard, vi är ju riktiga kockar!



Imorrn åker Rickard tillbaka till Norge, och det känns lika tråkigt som vanligt. Men helgen har i alla fall varit jättemysig, så ska försöka leva på det tills han kommer tillbaka igen :) Orkade i alla fall diska diskberget idag, så slipper det i morgon i alla fall! Ha! :D Har dock tvättid, så lite nytta måste jag göra i alla fall..

Sen så händer det något spännande i veckan! Jag åker hemhem! IGEN! Jag är hemma jätteofta nu för tiden :D Men det är trevligt, och när Rickard ändå är och jobbar så kan jag ju lika gärna vara där. Maria (min gamla klassis, som bor och pluggar här i Linkan) skulle nämligen köra hemåt på tisdag och tillbaka hit på söndag och frågade om jag ville henka på, så det ska jag göra! Jättepraktiskt och trevligt :) Så på tisdag eftermiddag så åker jag hemåt! Mys! Nån dag i helgen ska jag och Ida ha en myskväll, det ska bli riktigt trevligt att umgås med lilla Ida. Sen får jag såklart träffa familjen också, och det är ju alltid trevligt :) Kul med något sånt oväntat i alla fall!

Nu vill jag bli färdig med plugget. Jag blir så trött av att veta att det är så lite kvar, och att jag inte kommer någonvart. Men datorn ska med hem och jag hoppas att jag får inspiration och ork till att färdigställa det (så att jag kan bli godkänd!). JAG VILL HA MIN EXAMEN NUU!

Förresten vill jag se Kenny Starfighter-filmen! Så det så. Heppåre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback