Cadillac Records

Jag och Rickard såg en trevlig film i helgen! Har haft den på datorn länge, men det har inte blivit av att vi sett den förns nu. Och det är jag glad att vi gjorde! Såg den nu alltså.. För den var riktigt bra!


Bild lånad från Google.

Det var många bra skådespelare med i den, bland annat en av mina fina pax och favoritskådespelare; Adrien Brody. Den mannen kan han! Å han är så vacker. Beyoncé hade också en rätt stor roll, och hon imponerade hon med. Filmen är baserad på en verklig historia, sånt gillar jag! Det handlar i alla fall om Leonard Chess (Adrien) som ger sig in i skivbranshen, han tar alla pengar han har för att starta upp ett eget skivbolag och är dessutom en av som första som "låter" svarta musiker spela in skivor i hans studio. Han hittar rätt på Muddy Waters och det blir början på något stort.
Kärlek, sprit, kvinnor, pengar och bråk har en stor del av filmen. Det är massor av bra musik i filmen, såklart! 50-tals rock´n´roll! Sen ska vi inte låta alla fina fina bilar vara onämda heller :D


Betyg:



5 av 5 möjliga Kristins!

Det här var en film precis i min smak! Rekomenderas absolut :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback