"Unspoken were the words I felt as summer nights sub-merge"

Här sitter jag, vaken, frukosterad och i full fart med plugget! Inte illa för någon som sovit alldeles för länge på mornarna i ett par dagar/veckor. Kom upp vid 8-tiden, godkänt! Skulle nog dock ha klivit upp redan 6.30, med tanke på att jag kände mig rätt pigg då, men, tänkte att det inte skadade att sova en halvtimme till, det gjorde det visst, eftersom jag inte kom upp då :P Men jaja, bättre lycka imorrn Kristin!

Ja, nu är jag alltså på G med exjobbskompletteringarna igen. Hade glömt bort hur pillrigt det är! Blir helt yr av alla millimeter hit och dit. Nu är det perfektion som gäller! Har dock ingen plan på hur jag ska lägga upp arbetet, så borde väl kanske fundera lite på det. Men än så länge så kör jag på med det som känns roligast, allt måste ju bli klart förr eller senare ändå.. Hoppas att det kommer att flyta på bra med arbetet i alla fall! Känns i alla fall ganska roligt att jobba med det igen, även om jag bara vill bli färdig, nu helst :P Det positiva med kreativt plugg är att man kan lyssna på musik samtidigt, det är svårt att koncentrera sig om man har läsplugg och musik samtidigt annars tycker jag, men när det är pysselplugg, så är det inga problem! :D

När jag vaknade så virvlade det omkring snöflingor i luften. Himlen är rätt grå, även om man ser skymtar av blått lite här och där.. Jag borde väl ta en paus snart och kanske gå ut och få lite luft. Men jag är så trött, så en tupplur skulle inte vara så tokigt det heller tror jag.. :P Kanske båda om jag har tur? Äsch, vi får se hur jag gör! Ska nog plugga på i en halvis/timme först i alla fall, så får vi se sen vad som händer.. Oj, nu såg jag solen titta fram! Sweet :) Hoppas våren kommer tidigt i år! Längtar så mycket efter torr asfalt och värmande sol och tussilago i dikena.. Bilden här nedanför är tagen för nästan precis ett år sedan, i Visby. VÅRBLOMMOR!! Jag saknar våren och jag saknar Visby och jag saknar mina gotlandskompisar.. :(



Men nää, nu får jag väl ge mig, plugg var det som gällde, inte nån novell om våren och saknad! :P Kram!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback