The Memory Keeper's Daughter

Här kommer ett litet filmtips! Ska försöka slänga in ett par sånna då och då när jag har sett nåt bra, eller dåligt.. Börjar med en film som heter "The Memory Keeper's Daughter" som jag såg igår. Den handlar om ett par som väntar barn.. Men allt går väl inte riktigt som dom har tänkt sig, vid förlossningen så visar det sig att det inte bara är ett barn, utan två! En fullt frisk pojke och sedan en ursöt liten flicka med Down´s syndrom. Pappan (som även är doktor) berättar för mamman att det ena barnet dog vid födseln, men sanningen är att han ber en sköterska att köra den lilla bäbisen till något slags hem för utvecklingsstörda.. Man får sedan följa båda barnen genom deras uppväxt.

Jag vet inte vad jag ska säga mer utan att avslöja för mycket av handlingen.. Men jag tycker att det var en sevärd film! Och hur söta är inte downisar när dom är små?!


Bild lånad från Google.


Betyg:

 
         
3,5/5 Kristins!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback