"I can't explain why we live this way, we do it everyday"

Ojoj, klockan är inte ens 15 och det känns som att jag har varit vaken i flera dygn. Helt slut! Började dagen med att åka till "Jobbrummet" på Arbetsförmedlingen, hade ingen aning om vad det var, men jag skulle dit hade min handledare sagt. Sagt och gjort, när jag kom dit så var det i stort sett kaos, ett trångt rum fullt av arbetssökande ungdomar (mest ungdomar, i alla fall om jag också räknas till den kategorin). Välkomnades av en jättetrevlig tjej! Jag vill ha henne som min handledare! Hon berättade att man skulle ta en lapp och fylla i vilka jobb man sökt sen sist, och sen gå och titta på "anslagstavlan" (en hel vägg) för att se om man kunde tänkas söka någon av dom jobben, isåfall skulle man fylla i det också, på lappen.. Hittade ett par jobb att söka, som jag inte sett på arbetsförmedlingens hemsida, så det var ju bra! Prata lite mer med den där tjejen, hon tipsade om ett par sidor och sa att om jag skulle vara arbetslös om i 90 dagar (räknat från när jag skrev in mig) så kunde dom hjälpa till med att försöka få in mig på någon slags praktikplats på något företag som pysslar med design osv. Hon lät så positiv och glad, till skillnad från hon jag skrev in mig hos :P Var väl där i nästan en timme, sen åkte jag hem och postade en bok som jag lyckats sälja, yes, 100:- rikare är jag nu, det är mycket i min plusk ska jag säga er! :D

Kom hem, åt ett par pizzabullar till lunch, somnade på spikmattan ett tag.. Och nu, har jag börjat tvätta. Blir så sugen på att skriva en arg lapp, igen! Haha.. Nån dryg jävel envisas med att hälla sköljmedel i tvättmedelsfacket, så det är helt slemmigt och grötigt och överfullt, så varje gång jag ska tvätta måste jag börja med att stå och gräva där för att mitt tvättmedel ska få plats. Grr, det är irriterande! Men, luddet var i alla fall borta ur torktumlaren ;)

Förresten fick jag ett nytt bankkort idag på posten! Hade beställt ett nytt för att mitt chip på det gamla kortet var helt utnött, så varje gång jag kom till en butik där man ska använda chipet fick jag stå som en galning och dra ut och in mitt kort hundra gånger innan det gick igenom, något jobbigt :P Så nu ska jag bara testa så att det nya funkar, sen klipper jag det gamla fina.

Ska försöka städa och diska och göra lite fint här hemma idag också, för om jag har riktig tur kommer Rickard hem ikväll/inatt, och då vill jag ju att det ska vara fint hemma, såklart :) Fast har inte fått någon rapport från honom än, så risken finns att han kommer imorrn, men, håller tummarna för att han kommer idag! Jag är nämligen pussnödig!

Usch, vad långt jag skriver, och vad tråkigt det blir utan bilder! :( Orkar inte fixa det nu, men, jag ska bildbomba er så fort jag har lite ro i kroppen!

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback