"Standing in the light of your halo"

Då kanske det är dags för en liten uppdatering? Förbered dig på ett långt inlägg!

Fredagen blev mysig! Vi åkte till Norrköping som sagt, Rickard köpte lite jobbarkläder och jag köpte ett par tröjor, tack min rika gamla fina man för att jag får låna pengar av dig dessa knapra dagar <3 En vacker dag ska jag betala tillbaka allt och lite till! Det vet du :)
Jag letade solglasögon igen, men hittade inga. Dock tog Rickard en bild på mig när jag testade ett par, prislappen som var svart hängde ner över min läpp, så jag ser ut som en känd elak man med svart liten mustasch :( Jag dör lite när jag ser den bilden, dumma Ricke..:D Efter en sväng på stan mötte vi upp Frisse och My (och sedan Miina och två karlar som jag inte minns vad dom hette). Vi skulle äta och gick till ett ställe som hette Highlander Inn, vi tog ett par cider i väntan på maten.. Och vänta fick vi verkligen göra. Två i sällskapet fick sin mat relativt snabbt, medan vi andra fem fick vänta i över en timme. Dock fick äntligen våran mat efter att vi frågat vart den tog vägen och sa hur länge vi hade väntat. Vi fick ett "Oj", som svar, inget mer, så, jag antar att vi var bortglömda. Men maten var som tur var riktigt god, men servicen sög, så det rekomenderas inte! Tycker i alla fall att man kan få en riktig ursäkt eller lite kompensation om man får vänta så länge.. Dom som fick sin mat snabbt hade ätit upp och betalat och nästan gått innan vi fått våran mat, kul! Men sällskapet var trevlig, så i det stora hela var det en mysig eftermiddag/kväll! :)

På tågstationen hem hände det något spännande. En "kvinna" (den såg ut som en kvinna, men Rickard trodde det var en karl, men jag tyckte att den hade bröst, men det kan man ju fake:a. Den hade lika mycket blå ögonskugga under ögonan som på ögonlocken, det såg läskigt ut, men i alla fall, vi säger att det var en kvinna) frågade mig och Rickard om hjälp med att köpa biljett till Stockholm i automaterna, hon pratade engelska/svenska och hade försökt fått hjälp av en stackars gubbe som inte fattade något. Men vi fixade så hon fick sina biljetter till Stockholm (Ungdom köpte hon, men hon var nog en bra bit över 30, höhö..). Hon blev överlycklig och sa att vi var snälla människor. Fick en varsin puss på kinden, det var lite läskigt :P Sen i alla fall, så tog hon tag i mig och sa "God bless! You will live a long and happy life, with many children! Three girls.. And four boys! God bless! You are a good person!" Så jag tackade och tog emot, men jag hoppas verkligen inte att jag får sju ungar! Herrejesus liksom. När vi gick förbi henne ute på perrongen senare, så ropade hon "Bless you sister!! efter mig flera gånger :P En spännande afton! På tåget hem var det biljettkontroll, vi klarade den. Tajmade in oss perfekt på en buss väl framme i Linkan, och jag tror vi stupade i sängen nästan på en gång när vi kom  hem..

Igår var det en segdag. Både jag och Rickard var hur trötta som helst, så det mest aktiva vi hittade på var att gå till en affär en bit bort för att handla, för att utforska oupptäckt mark :P Sen gick vi hem och jag tittade på Robinson medan Rickard datanördade. Sen tittade vi på en film, Gomorra, den var okej, men väldigt spretig och lite konstig, inget jag skulle rekomendera direkt.

Idag har vi varit relativt pigga, hehe, jag har diskat diskberg och Rickard har städat. Bra samarbete! Nu kikar äntligen solen fram genom molnen, på sina ställen i alla fall. Kanske ska ut på en promenad sen.. Men måste måste vi äta en sen lunch! Blir våfflor idag, mums :) Senare idag ska jag packa färdigt min väska, åker ju hemhem till Gävle imorrn. Ska boka tågbiljetter senare ikväll också, måste bara vänta lite och hoppas på att det finns sista minuten-biljetter.. :)

Hm, det var nog allt för den här gången..
Förlåt för att det blev världens längsta inlägg. Det kommer säkert att hända fler gånger, höhö. Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback