"Look at the stars look how they shine for you"

Idag har jag haft en dag med mormor på stan, det var jättetrevligt. Dock började dagen lustigt, när jag stod på stationen och väntade på att mormors tåg skulle komma, så kom det fram en toksminkad gammal tant med leopardfärgad kappa och stoooor mössa och tog tag i min arm och frågade om tåget till Bollnäs skulle gå från det spåret. Då svarade jag att jag inte visste, men att jag visste att tåget som kom från Bollnäs i alla fall skulle komma dit, så att det var mycket möjligt att det skulle vända och alltså åka därifrån. Då sa tanten (som stirrade mig i ögonen och fortfarande höll i min arm) att hon minsann hade gått in och frågat kundtjänsten som sa att tåget skulle gå från det spåret, men hon litade inte på det, för det gick alltid från ett annat spår annars :P Sen började hon säga att det gick utför och att nu fick vi minsann ta konsekvenserna! "Sossarna och vänstern har ställt till det i så många år nu, och nu får vi ta konsekvenserna, vi kan inte lite på någon!" Så skrek tanten och släppte min arm och gick vidare mot en annan stackare som också stod och väntade på tåget :P Lustigt, minsann! :P Så nu vet ni det, att allt är sossarnas och vänsterns fel, till och med när det blir spårändringar på tågstationen ;)

I alla fall, mormor bjussade på lunch på nya Waynes, vi åt paj och det var riktigt gott. Synd att det var paprika i bara, för nu rapar jag som en galning, dumma paprika :P Sen strosade vi runt på stan och kollade runt i lite affärer, jag fick en jättefin anteckningsbok av mormor, med blanka sidor, som jag letat efter ett tag! Sen gick vi och fikade lite te och pratade strunt och tittade på folk.. Så tack mormor för en mysig dag! <3

Ikväll blir det förhoppningsvis lite mys med mina systrar och mamma. Fast först blir det mat, fisk, så man blir lite smart! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback