"We’re losing ground with every passing day.."

Det var längesedan jag skrev något i min stackars lilla bortglömda blogg. Mycket har hänt.

Det första och största: jag är arbetslös igen. Mina tre månaders "provanställning" gick väl rätt bra, men med tanke på att det inte var en ren säljtjänst jag tackade ja till blev jag väldigt besviken när det enbart var sälj jag fick pyssla med. Samt att min närmsta framtid skulle bestå av enbart sälj. Jag har definitivt ingen säljande personlighet (jag känner lite så att vill människor ha någonting, så fixar dom det själv), så det kändes inte roligt. Jag tackade ja till tjänsten för att jag skulle få göra grafiska uppgifter och därför tänkte jag att jag kunde "stå ut" med själva säljandet, men, nu blev det som sagt bara sälj (=bara tråkigt i min värld). Sen blev villkoren inte alls som det var sagt från början. Så jag följde magen och magen sa "sluta och leta ett jobb som passar dig bättre". Så så blev det. Men no hard-feelings. Jag har lärt mig massor och träffat jättemånga fina människor och jag har haft många skratt där :) Idag och imorgon ska jag trots att jag är arbetslös jobba, jag vill rensa upp lite och göra klart sånt jag påbörjat. Sen ska jag och Anki (som också slutat) åka till jobbet en sista gång (usch, hemskt det låter, jag hoppas att jag kommer att hälsa på fler gånger, för jag kommer trots allt sakna arbetsplatsen och jobbarkompisarna väldigt mycket!) för att bjuda på lite fika och lämna tillbaka jobbgrejer.
När jag är klar med det, ska jag åter igen besöka Arbetsförmedlingen. J I P P I E.

Det känns inte roligt nu, men ändå vet jag att jag har gjort helt rätt val. Det kommer att dyka upp något annat, förr eller senare. Det löser sig alltid. Så om någon känner någon som behöver lite arbetskraft, så är det bara att skrika till ;) Jag ska försöka ta vara på mina arbetslösa dagar och förutom att söka jobb försöka göra sånt jag tycker är roligt. PYSSLA!

Nu har jag precis bakat kakor som det ska bjudas på. Hoppas dom blev goda! Har inte provsmakat än, men måste nog kontrollera så att det blev godkänt sen ;)
Det är ensamt hemma. Rickard åkte tillbaka till Norge tidigare idag. Och första ensamma kvällen utan honom är alltid så tyst och kall. Jag saknar honom redan. Mitt hjärta. Min älskling.

Ne, jag orkar inte skriva mer nu, fast jag egentligen säkert har massor att ta upp. Men nu när jag är "mellan två jobb" (bara det att jag inte har hittat jobb nummer två än, hehe), så kanske jag har hit att blogga mer :)

Kram på er så länge!


Kommentarer
Postat av: Martina

Och nu när du är mellan två jobb har du ju tid att komma hit lite oftare och hälsa på. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback