"Oh, how I love to see you smile"

Det blev en bra start på den här dagen! Vaknade klockan halv 7 av att sopbilen (alltså den som sopar grus) åkte förbi på gatan utanför. Ett av dom bästa vårtecknen! :D Somnade om, sen vaknade jag nån timme senare av att Evve sms:ade mig och då flög jag upp ur sängen och pratade med mig själv så jag skulle låta lite vaken, då jag blev "förvarnad" att någon kanske skulle ringa mig snart.

Ringde gjorde det! Jag blev erbjuden ett jobb! :) Det är en tjänst på ett ställe som jag har sommarjobbat på tidigare, ungefär samma tjänst som då, fast med fler och nya uppgifter nu. Vilket är positivt, för variation är ju aldrig fel. Anställningen kommer att vara mellan maj och september, så ett extra långt sommarjobb, typ :P Jobbet är hemhemma i Gävle, så som det ser ut nu så kommer jag befinna mig där hemma ett par månader. Har pratat med Rickard en snabbis och han sa att det bara var att köra på, vi får försöka pussla ihop våra lediga dagar så vi hinner ses ändå. Vi är ju vana med distansförhållande om man säger så.

Jag ska prata lite mer med den blivande chefen, så får vi se om vi skriver kontrakt snart. Men det lutar mot det. Eftersom hon vill ha mig och jag vill ha jobbet så borde det ju bli finfint. Men man ska ju inte ropa hej, men, så här ligger det till i dagsläget. Nu håller jag tummarna för kontraktsskrivning! Roligt! :)


Nu över till annat. Jag började projektet att städa och rensa i min byrå och min garderob. Pust och frust. Jag som skulle städa, inte stöka ner mer! :P Tänkte rensa ut gammalt skit som jag inte använder längre, men som ligger kvar och tar plats.. Men nu är det plötsligt kaos, kläder överallt, hu.. Men, Rickard kommer inte hem förns imorrn kväll, så, jag ska nog hinna städa ändå :) Solen har kikat fram nu efter en grå morgon, så får se om jag hinner med en liten promenad sen också. Det vore skönt.

Kram

Kommentarer
Postat av: A n n a

Sv: Tack, vad skönt :)

Kul med jobbet förresten! Har redan sagt grattis men det skadar ju inte att säga det igen, så stort grattis :P. Jag har precis som du fått ett "långt sommarjobb" och ska också tillbaka till mitt gamla jobb jag hade för två år sedan, så det var lite kul att vi "råkat ut för" i princip samma sak :D.



Kul att du gillade att läsa om resan, det kommer mer snart :)



Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback