"And if you want me I'm your country"

Nu har jag suttit i ett par timmar och suckat och svurit och sökt miljoners jobb (lite smått överdrivet bara). Helt plötsligt ringde telefonen, det var ett nummer jag inte har inlagt i mobilen, men svarar såklart ändå..

..det var en tjej som ringde från ett jobb jag sökte för 5 minuter sedan! (Hej vilken bra ansökan jag måste ha skrivit, och oj vad bra resultat jag måste ha fått på deras webtest!) Jag kom inte på vilket jobb det gällde först, eftersom jag just expresspepprat iväg en massa ansökningar, men kom på vilket det gällde sen i alla fall, så jag lät nog lite förvirrad till en början, typiskt. Hon frågade lite frågor om hur jag är som säljare och hur jag ser på vissa saker (tjänsten var på ett contactcenter, alltså, telefonförsäljning, jippie, men, man är man desperat så är man, dessutom ska man väl testa först innan man gnäller). Jag hoppas att jag svarade "bra" saker på hennes frågor, jag var som sagt inte direkt förberedd, så lät väl som en praktikant. Hon skulle höra av sig igen om det blev aktuellt med intervju i alla fall, så, nu får vi hålla tummarna antar jag! Det är i alla fall det närmsta ett jobb jag är nu ;P

Det är så himla grått ute, regnar till och från, drip drop. Jag borde ta en dusch. Sen borde jag gå och handla något att äta, för jag börjar bli hungrig nu..

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback