Chapter 27

Idag har det varit grått och regnet smattrar mot fönstret. Filmdags kände min kropp då! Så jag kröp ner under en filt och tittade på filmen Chapter 27. Det är en film som handlar om Mark David Chapman, mannen som sköt John Lennon. Man får följa Mark ett par dagar då han rest till New York från Hawaii, för att få en autograf av sin store idol, John Lennon. Han väntar och väntar, och när timmarna tickar vidare och dagarna går så händer det konstiga saker i hans huvud. Han hör röster och får mörka tankar och han "pratar" med en bok..  Jared Leto, vanligtvishunken himself, har svullat och moffat och äcklat till sig ordenligt, spelar Mark. Han har stora skuggade töntglasögon och ser riktigt läskig ut. Jag vet ju inte hur Mark var på riktigt, men Jared Leto spelade i alla fall skitbra! Man kände obehaget bara av att se honom. Lindsey Lohan hade en biroll i filmen, och hon var jättesöt och även hon spelade bra, faktiskt!




Bild lånad från Google.


Betyg:



4/5 Kristins!

Man vet ju liksom hur filmen slutar, men, det är ändå spännande att följa vägen dit! Jag gillade verkligen den här filmen. Den kändes lagom lång. Lite mörk och läskig. Det jag saknar, är att jag skulle vilja ha följt John Lennon lite mer i filmen än man fick göra, även om man liksom vet vem det är och vad han gjorde, hade det varit kul att se hur det var på den tiden, när det hände. Men, filmen rekomenderas i alla fall!

Kommentarer
Postat av: Evve

Alltså, det är liksom lite Göran P över honom, blandat med skurken i Schakalen, Bruce W du vet? ujuj scary

Postat av: Evve

Förresten är det typiskt älsklingsbarnet att betygsätta filmer med sig själv hahaaaa ;)

2009-06-05 @ 00:01:33
URL: http://enevve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback