3 x Film!


Bild lånad från Google.


Bild lånad från Google.


Bild lånad från Google.


Idag har jag inte gjort så mycket mer än att kolla på film. Eller, jo, jag har stickat klart en till mössa! Men annars har det varit film på schemat. Har sett tre stycken: Kill your darlings, Revolutionary Road och Som man bäddar..

Den första var helt sjuk och bara konstig. Den handlar om tre sjuka terapiklienter till en psykolog som precis har slagit stort och ska bli känd på tv samt om en man som försöker skriva ett filmmanus, men har som yrke att fotografera hamburgare.. Ja, ni hör ju! :P

Den andra har jag velat sett ett tag, och nu har jag alltså gjort det. Den var bra och gripande, men inte alls som jag trodde! Både Leo och Kate är så himla bra skådespelare! Den handlar om ett par som skaffar barn och flyttar ut till förorten och utåt sett lever "The american dream". Men allt är ju inte som det ser ut att vara..

Den tredje har jag också tänkt se, men det har inte blivit av förns nu. Har kanske sett delar av den förut, för den kändes bekant! Den handlar om ett par som får bäbis och efter ett tag blir mamman utbränd av att vara hemma med skrikande bäbisen, så pappan ska nu ta över och vara pappaledig, och det går ju si så där.. :) Plus i kanten för att Persbrant är snygg som MC-kille!

Här kommer betygen!

Kill your darlings:
       
1,5/5 Kristins
Mest för att jag nog inte förstod mig på den riktigt. Den var sjuk och wierd. Men lite söt och rolig ibland!

Revolutionary Road:
       
3,5/5 Kristins
För filmen var så gripande och stark. Men storyn kändes lite för svag stundvis..

Som man bäddar...:

       
2,5/5 Kristins
Den var en typisk svensk film, som jag brukar gilla. Söt, men lite förutsägbar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback