"Jag vill se löven byta färg igen"

Jovisst hade jag tvättid idag! Hade lite koll på läget i alla fall ;) Så nu är tvättandet igång. Har redan hunnit bädda rent i sängen också (fast jag väntar på att örngotten ska bli tvättade och tumlade). Fast först fick jag svära lite och försöka tömma tvättmedelsfacket på sköljmedel, eftersom någon hade hällt väldigt mycket fel. Plus att det var ludd i torktumlaren. Arg lapp skulle nog vara på sin plats kanske! ;P Nejdå, ingen lapp här inte. Jag orkar inte. Räcker med att jag skickar "arga" lappar till grannen med skällande hundar lite då och då :)

Svalt och skönt i sovrummet nu i alla fall, jag tycker att det är skönt att den värsta sommarvärmen är på väg bort. Många gnäller över att sommaren börjar ta slut och dom undrar vart den har tagit vägen. Mig gör det ingenting (jag tycker dessutom att det känns som sommar fortfarande) om sommaren tar slut nu. Jag gillar hösten. Så om den är på väg så är den välkommen :) Älskar när det är lagom svalt ute och mornarna börjar bli lite mörkare. Det är liksom en helt annan luft ute på hösten, så frisk och god. Jag gillar det! Sen blir det mysigt att plocka fram lite halsdukar, mössor och vantar också, men dit dröjer det nog ett tag :P

Hungrig är jag. Men ska nog vänta tills efter jag har varit ner i tvättstugan en gång till, så har jag lite tid på mig att äta i lugn och ro. Frukosten är ju dagens bästa mål, och ska njutas i lagom takt :D

Kram, hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback