"And it's always... You and me always, and forever"

Ja, vad ska man säga om Arbetsförmedlingen? När jag kom dit och hittade till rummet där vi skulle vara så var det helt tomt i rummer, förutom en byggarbetare som sågade och pysslade och var högljudd. En arbetsförmedlingsman gick förbi och frågade varför vi satt utanför rummet (var ett par stycken som väntade), och vi sa att vi skulle på information där inne, så svarade han typ "Höhöhöhö, ja, det får vi väl se". Kul kille!?

Hur som helst, klockan gick, sen kom en annan man, som sjasade iväg byggarbetaren och välkommnade oss in i salen. Röriga salen. Där pratade han på, försökte vara lite ungdomlig tror jag :P Men han var i alla fall smårolig, även om det han pratade om inte var kul. Det var ungefär som jag misstänkte.. Typ "om ni klickar här, så kan ni söka jobb i olika städer" "Klickar ni här kan ni istället söka jobb utifrån arbetsområden". Alltså, jag lärde mig ingenting nytt. Och inte tog dom någon närvaro heller! Så egentligen hade jag kunnat skippat det.. Men det som var bra var att "kursen" bara tog 40 minuter, inte ett par timmar som det stod i mina papper. Jo, en sak lärde jag mig, att om man vill ha en jobbcoach, så får man söka upp en själv.

Det här kanske inte är roligt att höra, men jag säger det i alla fall. Imorrn ska jag dit igen, klockan 10. Tror jag ska redovisa vilka jobb jag har sökt, typ. Vet inte riktigt. Vi får väl se. Ska försöka registrera mitt CV på ett par sidor ikväll också, så kanske det ser lite bättre ut imorrn. Jag vet ingenting igentligen, och det känns inte som att jag bryr mig. Jag har inte ens varit inskriven där i en vecka, och så fort jag tänker på dom så sugs min livslust ut genom öronen typ. Jag vill hitta ett jobb nuuuu!

Fick en trevlig överraskning när jag kom hem i alla fall. Det var Rickard som hade rast och ringde och pratade och var söt. Då blev jag glad igen efter arbetsförmedlingsdepressionen som satt kvar. JAG ÄLSKAR RICKARD! Han är så underbar.. Det finns en anledning till att våra händer passar perfekt ihop, för att restan av oss också gör det, såklart :D Rickard är bäst, ingen protest! "Han sa att jag var tvungen att betala" Hihih, kul! Nu vill jag att han ska komma hem från Norge. Hoppas hoppas hoppas att det blir imorrn! Men annars blir det onsdag. Och jag kan nog leva med det också. Men helst i morgon :)

Nu är jag jättehungrig. Men vet inte vad jag ska äta.. Orkar inte laga nånting avancerat. Har inte råd att vara lat och köpa något "färdigt". Så jag får nog ta en sväng i köket för att se vad som finns. Nåt måste jag få i mig, snaaaart!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback