"A working class hero is something to be"

Idag skrev jag in mig på Arbetsförmedlingen. Fick vänta i över en timme på min tur. Fanns ingen luft alls där, så jag somnade nästan innan mitt nummer blippade till på tavlan. Det gick rätt snabbt väl där i alla fall, eftersom att jag hade skrivit in mina upgifter på internet. Men tydligen ska jag även söka till "Arbetsförmedlingen Kultur", för att se om jag kommer in där, för tydligen så måste jag vara det (?) om jag vill söka jobb inom design. Konstigt var det, men lika bra att göra som tanten säger. På måndag och tisdag ska jag dit igen. På måndag för att lära mig Arbetsförmedlingens hemsida (jippie, låter ju fruktansvärt givande) och på tisdag ska jag dit för att redovisa vilka jobb jag har sökt. Om jag nu kommer att söka nåt jobb tills dess, man kan ju alltid hoppas att det dyker upp något intressant. Måste nog se till att laga min cykel tills dess, blir dyrt med buss fram och tillbaka hela tiden.

Pengar ja.. Pengar var det värre med. Jag får gå till soc om jag vill ha pengar, sa tanten. Annars kan jag få pengar om jag fortfarande är arbetslös om 90 dagar. Helt sjukt. Jag vill inte gå till soc. Tror inte ens att jag hade fått något av dom heller eftersom jag har en sambo som jobbar. Så som det ser ut nu så får jag snylta på Rickard ett tag till, och det är inte så roligt. Men jag är i alla fall glad att jag har en sån fin karl som ställer upp för mig <3 Jag lovar att betala tillbaka så snart jag kan..

Så, nu tusan vill jag ha ett jobb! Måste lägga i en extra växel nu. Kanske gå runt till företag (om jag hittar nåt bra) och dela ut lite CV´n och så. Jag vill jobba! Så om någon behöver en utbildad industridesigner (som kan tänka sig att jobba med i stort sett vad som helst) så vet ni vart jag finns :)

Arbetsförmedlingen gjorde mig på lite dåligt humör. Så nu tänker jag kolla på en film eller nåt så jag blir glad igen, så det så :)

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback